reparation af utæt Siemens vaskemaskine type WM14B260DN

Vi har en siemens vaskemaskine af ovenfor nævnte type som vi ellers har været tilfredse med. Men jeg har mistanke til der er blevet en utæthed ved en af slangerne inde i maskinen. Der dannes nemlig en pøl af vand især ved venstre hjørne af maskinen. Hvordan skiller jeg maskinen ad og hvilken slange er der typisk tale om? Det er temmelig træls at tørre vand op og jeg vil helst undgå at skulle have fat i en servicetekniker når jeg har stærkt på fornemmelsen at det bare er en defekt slange.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne begynde med at tage bagpladen af og evt også låget. Om det er en slange, der er utæt, er rent gætteri, så længe du ikke har kikket ind i maskinen.

fase
Tak for svarene fra Fabian og Kivi. Der gik nogle dage inden jeg fik set på vaskemaskinen. Det viste sig, at der kun var en lille rund plade, der kunne fjernes bagpå til brug hvis kileremmen skulle skiftes. Så det blev toppladen jeg fjernede ved at skrue 2 skuer af bagpå maskinen foroven. Herved viste der sig at være to traverser af stål og på den forreste travers var hele forpanelet klipset fast med nogle plastiktunger i nogle udfræsede huller i traversen. Jeg trykkede disse tunger fri og fik derved adgang efter først at have fjernet sæbeskuffen til at løsne den inderste del af sæbesskuffen, der har en slange med forbindelse til vasketrumlen. Jeg kunne ret hurtigt ved at føle på denne slange konstantere at den ikke fejlede noget. Derimod opdagede jeg, at der i hjørnet af den indre del af sæbeskuffen, og ved den skinne den ydre sæbeskuffe glider i var dannet en masse kalk og sæbe så sæbeskuffen ikke sluttede tæt i dette hjørne. Denne blanding af sæbe og kalk sad rigtig godt fast; men det lykkedes mig at skrabe det af ved hjælp af en skuetrækker. Efter at have skifttet et par af maskinskruerne, der sad ved forpanelet, da jeg fjernede det, skruede jeg et par af rustfri stål i. Og vupti: Idag er maskinen tæt igen!
Stærkt arbejde!

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Hej bellebuh!
Tak! Der er ikke noget der varmer som ros. Man føler sig også så lettet når noget lykkes og så endda uden brug af reservedele. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis