Hvirdan forbinder jeg kraft til min nye motor til brændekløveren, samt motorværn.

Hvordan skal jeg forbinde kraftledningen til min nye motor til brændekløveren og nyt motorværn.
Og skal jeg bruge en 5 faset 1,5 kvadrat ledning, eller en 2,5 kradrat? 

 

Hvordan skal jeg forbinde kraftledningen til min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og jeg har altid brugt at dimensionere kabler efter fuld laststrømmen og ikke startstrømmen.

Ja ja godt ord igen, min kommentar var på ingen måde ment nedværdigende. Det med at dimensionere efter fuldlaststrøm er vi enige om. 

fase
Der var overhovedet ikke nogen fornærmelse eller lignende indblandet, kun en undren over at man kan mene at sådan en lille motor skal have 2,5 mm2 kabel når man kan køre med 1,5 mm2 op til vel en der er mindst dobbelt så stor.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der skal også være en spændingsudfalds spole på motorværnet, så kløveren ikke starter igen efter en strømafbrydelse.
Lufsen skrev den 08-08-2021 02:42:48

Der skal også være en spændingsudfalds spole på motorværnet, så kløveren ikke starter igen efter en strømafbrydelse.

 Det har man, hvis der bruges et magnetbetjent motorværn.


fase
Lufsen skrev den 10-08-2021 15:10:26

Billedet viser bare et håndbetjent. Og det falder ikke ud...

Derfor skal du købe et magnetbetjent motorværn.


fase
Nu er træflækker ikke den mest farlige maskine hvad det angår. Det er kun motoren der eventuel selv starter efter strømudfald, for at den bevæger sig skal man påvirke håndtag. Så jeg er meget i tvivl om den er omfattet af de regler
Men ellers kan man tilkøbe "under spændings udløser" til denne motorværn. Denne monteres under dæksel oven på udløse mekanisme. Der er mange fabrikater som tilsyneladende er lavet på samme samlebånd men med forskellige navne. Jeg kunne ikke lige finde en aktuelle men her er et eksempel som måske passer LINK


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis