Cempexo eller skalcem oven på luxi maling

Hej jeg malede i sin tid mit hus med cempexo eller skalcem da mit hus var nypudset, så skiftede jeg til luxi palæ grå fra Jem og fix men kunne godt tænke mig at få huset malet hvidt igen med cempexo eller skalcem, kan man det? Jeg spuler huset grundigt med en 140 eller 160 bar højtruksspuler, det meste af malingen bliver siddende nogle enkelte steder ryger Luxien af men meget lidt, værst på sålbænkene men de er nok også udsat mest, kan ikke rigtig få nogle svar ved flugger om det kan lade sig gøre, og vil ikke risikere det skaller af
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Cementmaling skal påføres på mineralsk underlag, så det vil jeg ikke tro at du kan. Kender ikke indholdsstoffer i Luxi-malingen, men kunne ikke forestille mig at det er noget mineralsk. Du vil risikere at det skaller af. Skalflex har en oversigt/guide til hvad for noget af deres maling kan påføres hvilke typer underlag.
Er det sådan en her ? https://www.jemogfix.dk/murmaling-palaegraa-5-liter-luxi/6104/9020883/

Som jeg læser sikkerhedsdatablad er det en acryl baseret maling altså et organisk underlag (plastik). Det kan du ikke bruge silikat eller cempexo på. For at få tilbage skal malingen af og det kræver nok fx sandblæsning. Den slags behandling vil sandsynligvis lave en del skader på murværket og du vil være nød til at pudse op en del steder inden du maler igen.
Så det er et større arbejde. Men det vil helt sikker være bedre for huset med cempexo eller silikat 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også