Skifte af kassette. 9 speed shimano hg


Har sådan en kassette på min Cube el cykel
Det er en 11-34 så vidt jeg kan tælle mig frem til
Kan se at denne kassette er i restordre mange steder
Ville jeg kunne sætte en anden størrelse på
Og vil det gi nogle problemer
Og hvilket værktøj ville jeg skulle købe for at få denne af
Skal også bruge en kæde, hvilken ville være bedst
Nogen hjælp at hente her. 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en aftrækker og en kædepisk for at få kassetten af.
Det kunne være denne her
Du skriver at du skal skifte kæden også. Min erfaring siger mig at det bedste du kan gøre er at skifte alle sliddele samtidigt. Det vil sige: Kæde, kassette, klinge(r) og gearruller.
Hvis du sætter en ny kæde på slidte tandhjul vil enten kæden eller tænderne tage mere skade end hvis det hele bliver skiftet samtidigt og dermed bliver slidt sammen. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er længe siden jeg rodede med det🙂
Jeg er enig med Henrik, dog kan du godt nøjes med kassette og kæde, hvis ikke det andet er slidt..
Køb samme fabrikat, og samme antal tandhjul (gear) Hvis antallet af tænder ændres vil gearingen blive tungere/lettere..
Kæden skal gerne være til dit antal af gear (er det 9?) men kan godt være af andet fabrikat..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Du kan godt sætte en anden krans på  - muligvis ikke mere end 34 tænder afhænger af gearskifte med et ændrer gearingen.  34 er ret lavt gearet - har du brug for det med EL til hjælp ? (eller har du brugt det ... )

 

Kurt54 skrev den 14-07-2021 12:43:07

Du kan godt sætte en anden krans på  - muligvis ikke mere end 34 tænder afhænger af gearskifte med et ændrer gearingen.  34 er ret lavt gearet - har du brug for det med EL til hjælp ? (eller har du brugt det ... )

 Nej det behøver jeg ikke.
så tænker at jeg sagtens kan bruge et 32 eller 30.
alt efter hvad der nu er på lager.
det er på en city bike. Som også bruges en del på jord og grusvej. Men aldrig i 1. Gear. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis