Hvilken kapsav til et større skur-projekt?

Er simpelthen lidt lost her. Skal have bygget et 25 kvm skur, og skal have en kapsav til dette.

Hvad er det smarteste her? Kommer nok aldrig til at bruge en kapsav igen, så jeg kiggede først på de billige. Men de helt små er ikke store nok til at save en reglar på 45mm i 45 grader. Og så mangler mange af dem laser og soft start. Men måske det slet ikke er nødvendigt til mit brug?

Ellers skal jeg op i noget Dewalt i 5-6000kr klassen og så forsøge at sælge det videre igen bagefter. Ved dog ikke hvor nemt det er at sælge sådan noget brugt.

Nogen hobby-tømrere her der har et godt bud på en god allround sav? 
Er simpelthen lidt lost her. Skal have bygget et... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Philippe82

først hæld og lykke med det projekt.

først en Kap Geringssav. dyr eller billige betyder ikke så meget.
Indstilling af en maskine har noget at sige.
Dyre maskine skal som real ikke indstilles, billige maskiner skal indstilles før brug
   
men en gode klinge er afgørende. den ratte klinge til at ratte arbejde.
jeg skifter mellem 3 klinge typer alt efter vad jeg skal skære i.

Og det ratte værktøj til rigtige arbejde.

Der er jo fjolser som mig som kun mangler en ting for at starte selvstændig og det er en ny fukssvans   

alt efter hvor du bor kunne du som godt låne værktøj af mig.
nu når det er en engangsforestilling så lej værktøjet, nogle Tømmerhandler og specialbutikker har værktøj til udlejning.

jeg skal ikke kunne sige med salg af brugt værktøj. men jeg vil skyde på at du skal forvente et tab op 20-30% af prisen for salg af en brugt maskine,  

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Tak for alle svarene. Første beslutning jeg tog var at købe noget permanent - for jeg vil gerne bruge den efterfølgende til at lave møbler og andet med. Udlejning er fint, men ikke over et projekt der løber i nogle uger - så bliver det meget meget dyrt.

Derefter besluttede jeg mig for at undgå de billige - de er helt fine, ud fra hvad jeg kan læse, men hvis du vil lidt mere med din sav betaler det sig at give ekstra.

Dernæst besluttede jeg mig for at jeg ikke kommer til at save emner der er meget dybere end 5-6 cm tykke. Derfor kunne jeg nøjedes med en 8" sav,  og det blev en Bosch GCM 8 SDE.

Hvilket jeg allerede har fortrudt, for jeg skulle have givet lidt ekstra og købt en GCM 10 SDE så jeg kunne save 10x10 stolper i ét hug.. hehe.. men så må man jo leve med at vende dem om på den anden side.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis