Hvordan afslutter jeg denne kælder-isolering pænt?

Hej. I vores (gamle) sommerhus har vi en lille kælder (7 m2), som jeg skal ha isoleret "under lofts-brædderne".

Jeg agter at lægge 145 mm isolering op imellem spærrerne, og fastgøre med ståltråd/snor.

Hvilken billig type plade kan jeg afslutte med? Der er en lille smule fugtigt i kælderen.


mvh  Jan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det oplagte er et gipsloft, men det kræver du laver forskalling og koster dermed lidt højde.

Alternativt kan du bruge nogle byggepladser fx OSB. Hvis det skal laves efter forskrifterne ville man også forskelle inden de kom op, men på den anden side skal pladerne jo ikke bære noget, så jeg ville godt turde gøre det direkte.


Ask
Har du udluftning i den kælder? Ellers vil isoleringen holde ekstra på fugten.
Frisk skrev den 17-07-2021 07:22:57

Har du udluftning i den kælder? Ellers vil isoleringen holde ekstra på fugten.

 kan du forklare det nærmere?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tror han mener at den nævnte fugt lige nu kan vandre frit væk. Ved at isolere forværres fugtens mulighed for at kunne vandre væk med dertil hørende (mulige) følgeeffekt i form af skimmel, råd i bjælker etc.
Der er ingen der siger det ikke godt kan lade sig gøre men det er tilrådeligt at etablere noget ventilation samtidig.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

jeg synes der er for mange ubekendte til at man kan fremføre den påstand. Hvor er det at en fugt som vi ikke ved om er der kan vandre hen? Hvad er der af gulvbelægning over kælderen osv osv. Jeg kan ikke se at lidt isolering holder på noget fugt generelt. Men udluftning er altid godt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis