Jeg er godt nok på det. Hjælp!

Hej forum, jeg håber at I kan hjælpe mig!
Vores 90cm indbygningsovn er gået i stykker og vi har købt en ny og der er ikke ret mange på markedet.
Dybden har snydt mig og den nye og er 2cm dybere end den gamle. Det betyder desværre at bagsiden af ovnen støder på samledåsen, der sidder på væggen. Samledåsen er 3cm dyb og det ser ud til at jeg mangler 1,5cm inden ovnen er helt inde på plads.
Jeg har ledt på nettet og de dåser jeg har set fylder jo alle sammen omkring 3cm, så hvad p..... gør jeg her?
De bedste hilsner Claude 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flyt dåsen til skabet under eller ved siden af.

Hmm. God pointe, men hvis jeg afmonterer dåsen, så er der bare 5 ledninger der stikker ud af væggen. Hvordan får jeg dem ført videre ned i skabet under? Jeg kunne naturligvis bare bruge nogle kronmuffer, men den er jo ikke helt gangbar.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Phroelund skrev den 13-07-2021 18:21:52

Hmm. God pointe, men hvis jeg afmonterer dåsen, så er der bare 5 ledninger der stikker ud af væggen. Hvordan får jeg dem ført videre ned i skabet under? Jeg kunne naturligvis bare bruge nogle kronmuffer, men den er jo ikke helt gangbar.

Du kan hakke røret/kablet ud af væggen og sætte dåsen over eller under ovnen (alt efter hvilken retning det kommer fra)


 

få fat i elektrikeren og få splejset et stykke i ,det tager 10-15 min , så det er ikke en herregård at få lavet
Hvis det er mur kan man nok nænsomt hugge ud omkring kablet og få plads til en indmuringsdåse.

Men uanset hvilken løsning kræver det lige en elektriker ja 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis