Hjælp til montering af lampeudtag i loftdåse uden skruehuller

Hej LDS'ere.

Jeg er gået igang med en mindre operation i vores vaskekælder. I den forbindelse har jeg opdaget af mine lampeudtag er limet fast til loftet/loftdåsen. Jeg skiller det ad og ser desværre at de friske fyre, der har monteret loftdåsen har skåret den over, da den sandsynligvis har været for dyb ifm. montering... Det gør så desværre at de også har skåret de to skruehuller/jernbeslaget af, hvorfor selve lampeudtaget nu ikke kan skrues/spændes fast, men i stedet hænger løst.

Er der nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan fixe dette - jeg har selv tænkt at jeg kunne montere et "beslag" på bagsiden af loftet (jeg kan netop skubbe det mellem loftdåsen og gipsloftet), som jeg så kunne skrue op i og på den måde spænde bagfra. Men jeg synes ikke jeg kan finde noget der er egnet.

Måske nogen har en genial løsning? Jeg vil helst være fri for at pille hele gipsloftet ned.

Billeder for nærmere forståelse for problemet :-)

Håber på en kyndig sjæl...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kan få den gamle dåse ud (evt. destruktivt ved at save den i stykker med en multicutter), kan du montere et Wexøe lampeudtag i en ny Kaiser forfra-dåse - hvis der er plads i højden.
jenshøj skrev den 13-07-2021 16:50:13

Hvis du kan få den gamle dåse ud (evt. destruktivt ved at save den i stykker med en multicutter), kan du montere et Wexøe lampeudtag i en ny Kaiser forfra-dåse - hvis der er plads i højden.

 Det er sgu meget smart, bare nu ikke selve ledningerne bliver væk inde under loftet når jeg afmonterer...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis