Fliser i bad, mangler 1cm

Jeg er ved at planlægge fliser i bad og er stødt på et lille problem.

Ved et tilfælde så passer det præcis med 2 fliser af 60cm som det kan ses på billedet. De fliser jeg egentligt havde valgt, er kun 59,5cm i stedet for og jeg kommer til at mangle 1 cm. Fugerne skal være 4-5mm
Mit 2. valg af flise er 60cm, men der fandt de ud af lagerbeholdningen var forkert, så de gik fra at have en hel palle, til kun at have 5 kasser, så jeg fik ingen fliser med hjem og de kan selvfølgelig ikke skaffes inden for kort tid.
Med sokkelflise på væggen til højre, er flisen 3mm uden for, hvis jeg bruger flisen på 59,5cm

Jeg vil have dem uden forbandt og vil selvfølgelig have fugerne til at følges ad over alt, hvis det er muligt.

Har overvejet om jeg skal tage 3-4cm af længden på samtlige fliser og på den måde få en lille flise langs væggen til højre, der så bliver omkring 7cm. Er det en dum løsning eller er der en der har et tip til at få puslespillet til at gå op?


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lav alle fugerne 1 mm større , og lidt tykkere lim under sokkelflisen , så kan du skjule resten med en lidt skrå fuge under sokkelflisen
skal du lægge en skåret flise i kanten , må den IKKe være under halv størrelse
Eller øg tykkelsen af væggen til højre. En ekstra gipsplade eller bare 5 mm spartel vil vel løse problemet.
Din kant ved bruser, kunne vel også skubbes 5 mm, hvis det er det, som mangler.
Husk at måle i begge ender af rummet. Måske det ikke er samme mål.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hehe ja det var selvfølgelig en mulighed, men det er ikke muligt at gøre rummet mindre nu.
Kanten til bruseren er lavet så den passer til unidrain, så den ved jeg ikke lige om den er mulig at ændre så meget på.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også