Træpaneler og gulv i kælder

Vi har købt et dejligt hus fra 60'erne, som har et rigtigt "herreværelse" i kælderen, som også i tilstandsrapporten har fået 2 K2'ere pga træpaneler på væggen (ydermur) og fugttæt belægning på gulvet. Ifølge sælger har det været sådan i mange årtier og der er ingen umiddelbare ting der påpeger at der skulle være et problem med fugt i kælderen.

Spørgsmålet er så bare; "hvad nu?"...

Jeg vil gerne bruge rummet til lydstudie og ekstra gæsteværelse, så jeg skal have ordnet dét således at luftkvaliteten er tilpas god (hvilket den jo reelt virker til at være allerede), men også at jeg ikke laver noget der giver fugtproblemer på sigt.

Spørgsmålet er om jeg ikke bare kan lade træpanelerne hænge nu hvor jeg ikke kan se nogle fugtproblemer?Eller skal jeg bare spille safe og så få dem pillet ned med det samme?

I.f.t gulvet, så virker det til at der er linoleum direkte på betongulv, som dog er hævet 10-20 cm i.f.t. det andet værelse hvor der er koldt klinker. Burde jeg ikke relativt sikkert kunne fjerne dette og så ligge et tæppe på? Det vil være godt for akustikken og jeg tænker at eventuel fugt nemt vil kunne stige op igennem et sådan (?).

Det skal siges at vi påtænker os at installere en luft til luft varmepumpe for at sikre opvarmning og fjernelse af "pollen, mug, bakterier, vira og allergener og forhindrer dannelsen af skimmelsvamp i luften indendørs", som produktbeskrivelsen så fint skriver.

Alle inputs er meget velkomne!

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tænker umiddelbart at du skal lægge gulvtæppet oven på det eksisterende gulv.
Du kan evt fjerne noget af forsatsvæggen så du kan tjekke fugtforholdene bagved.

En luft/luft varmepumpe er en rigtig god idé!

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis