Gas er blevet dyrt og bliver dyrere... måske

Jeg ville egentlig gerne skifte til luft/vand VP i mit velisolerede 50'er hus.
Synes stadig at 3 gange prisen af et gasfyr er dyrt.
På den anden side påstås det at man kan minimere sin varem/vand regning med 8000kr. i mit tilfælde.

Er det for tidligt trods alt?
Tænker der kommer mange bedre og billigere VP, når nudet er så populært.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rent gæt. Men sæt det beløb, du tror varmepumper bliver billigere, op imod fyringsomkostningen med gas, mens du venter. 
Jeg går med samme overvejelser, og jeg mener ikke det er økonomisk fordelagtigt at skifte til VP pt. Jeg ville ifølge diverse beregninger kunne spare det samme som dig. Der ville altså gå ca 15 år før det går i 0.
Jeg har et kondenseret fyr der forhåbentlig kan bringes til holde 10 år endnu. Herefter vil jeg genoverveje situationen.
Jeg tror ikke prisen falder voldsomt meget, men jeg ser frem til at teknologien gør dem mere effektive, fysisk mindre og endnu mere støjsvage.
​Hvis det ikke haster, vil jeg som minimum forsøge at gå del i de tilskudspuljer som staten løbende kommer med.
Den skjulte faktor er, når Staten pålægger flere afgifter, for at få borgere til at skifte varmekilde.
@ Koden Jeg er ikke helt med på hvad du har nu. Har du et gammelt udtjent fyr som alligevel skal skiftes. Eller tænker du på at skifte for at spare gas?
@Børgealle Jeg synes faktisk at 15 år er en fin tilbagebetalings tid. hvis man har et fyr som er udtjent og lad os sige kaput så er det jo afskrevet  og man starter på en ny afskrivnings periode. Om det kan betale sig er vel kun relevant hvis man skifter noget velkørende til noget mere effektivt. Som hvis jeg ville skifte mit 10 år gamle pille fyr.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har nyt gasfyr og derfor giver det nok ikke mening for mig økonomisk.

Men økonomi er ikke altid eneste parameter.
Hvis økonomi ikke er en faktor, så skift
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis