Isolering i skur.. giver det mening overhovedet?

Jeg skal have lavet noget skur, oven på fliser. Skuret læner sig op ad huset.

Jeg skal ikke bo i skuret, men vil gerne have at der ikke er fx under 5 gr om vinteren, så jeg uden problemer kan have el-værktøj liggende derude.

Ud af de tre muligheder, hvad giver så bedst mening?

1) Isolere kun vægge. Flisegulv beholdes uden isolering. Tag af gennemsigtige trapezplader for sol-belysning, men dermed også uden isolering.
2) Isolere vægge og tag - taget bliver så med tagpap istedet og isolering under.
3) Isolere vægge, tag & gulv - langsommelig og dyr løsning.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ville vælge løsning 2, sådan har jeg en fritstående garage, det fungere perfekt, og intet der ruster.
Har kun varme på hvis jeg arbejder derude om vinteren.
(dog har jeg et uisoleret betongulv, som ligger på plastik, ved ikke om det gør den store forskel)

Vi prøver igen, i morgen --
Også nr.2 herfra
Jeg aner ikke hvad temperaturen er, men værktøjet har det fint, på 5. År🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Har lavet et isoleret skur som i løsning 2 og med den forgangne vinter har temperaturen ikke være under 0 grader, den har været tæt på, men ikke under
Annonce
Har et vaskerum som nr2 med ene væg op af huset. 195mm isolering i loft. Uisoleredet betongulv og enkeltstensvægge. Gammelt enkeltlags vindue med fortsatsrude og hjemmebygget dør.
I vinters med -13 var der 4 gr i rummet.
Det er sjældent der er frost i min garage, men ved lang tid med frost, kryber temperaturen under 0.
Men intet der ruster, det har fungeret siden 1996, jeg har 100 mm isolering i loft og væge.

Vi prøver igen, i morgen --
Plastfolie under fliser i gulv hindrer fugt i “at kravle op”.

Søren O
peter4220 skrev den 12-07-2021 17:14:19

Har lavet et isoleret skur som i løsning 2 og med den forgangne vinter har temperaturen ikke være under 0 grader, den har været tæt på, men ikke under

 Det tror jeg simpelt ikke på , vi havde en periode med 15-20 minusgrader om natten i februar og også frost om dagen (isdøgn) , med mindre du har haft nogen varme på , jeg har selv et godt isoleret skur med termoruder 200 mm isolering , og det skule have lidt varme for at være frostfrit (200 W).


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis