skimmel under sænket loft

jeg har lige hævet en liste og bræt ned fra et ældre sænket loft i vores badeværelse fordi jeg mistænkte der kunne være skimmel og ganske rigtigt.
jeg skal nok have badeværlse helt renoveret men regner først med det bliver er næste år. kan jeg hive hele det sænke loft ned, rengøre grundigt rense med rodalon, og bagefter male det gamle loft der er oppe over.

burde skimmel så ikke være væk. så må vi leve med det grimme loft 1 års tid. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på hvorfor der er skimmel. Vi havde en kold ydervæg i vores badeværelse hvor der kom skimmel. det var lige meget hvor tit vi vaskede med rodalon. Det var først da vi isolerede ydervæggen udvendigt at det stoppede.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det var osse bare for at beskrive at hvis der er en kold flade så kommer der kondens og derefter skimmel. Er der en kold flade er udluftning ikke nok.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 12-07-2021 14:07:10

Det var osse bare for at beskrive at hvis der er en kold flade så kommer der kondens og derefter skimmel. Er der en kold flade er udluftning ikke nok.

 Det er op mod et loft inde i huset, men det har jo været mellem det oprindelige loft og et sænket loft, så der har jo nok været koldere, har ikke lige kigget på isoleringen oppe over, men så vidt jeg ved ligger der omkring 250mm, det skal jeg så også lige have kigget efter. 

men hvis det nu ikke er kolde vægge/lofter er det så fint, at rengøre med rodalon, og male med spærregrunder, og vådrumsmaling bagefter, efter det sænket loft er væk kan luften jo cirkulere, så der burde ikke komme ny skimmel.
Hvis det kan udelukkes at der er kuldebroer. så lyder det som en ok løsning.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også