El til varmelampe

Hej,

Håber I kan hjælpe med et spørgsmål.
Jeg har købt en brugt varmelampe som jeg kan se kommer med 2 faser.
Der står i manualen at den trækker 12 ampere og skal monteres som vist nedenfor.
Stikdåsen jeg vil sætte den i er koblet til min eltavle der kan klare 13 ampere.

Vil jeg kunne montere den i en almindelig stikprop til 16A med jord ved at køre begge faser i samme klemme?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
For mig at se, har du en afbryder og en omskifter til trin 1 og 2 leveret sammen med lampen.
Så skal du blot tilslutte afbryderen med jord, fase og nul iht. diagrammet.
Hvis du ikke har fået omskifteren leveret med, så kan du godt samle de 2 ledere til varmelegemerne i stikproppen, men så har du ikke mulighed for kun at varme på “trin 1”.

Søren O
Du skal kun tilslutte den til PE - N - L  Som er jordledning , nulleder og 1 fase. Resten er indbygget i den vedlagte omskifter.
Du kan sikkert godt få det til at virke på en almindelig stikkontakt. Det er tilsyneladende en terasse varmer, så jeg forestiller mig ikke at den skal køre på fuld drøn i mange timer. Men en stikkontakt ud fra en 16 A gruppe vil være at foretrække. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis ikke jeg har talt forkert, er der fire ledninger ført ud. Jeg ville lave det med et stykke treleder kabel (ikke installationskabel) og forbinde sort og brun i terrassevarmeren, så det var den indbyggede omskifter, der styrede effekten.

fase
Tak for svar Erik. I ledningen der går ud fra lampen sidder der 2 faseledeniger på samt en jord og en nulleder. Skal jeg så koble de 2 faser sammen?

Annonce
Du skal koble ledningerne som vist på dit diagram i dit første indlæg. Din tilledning med blå og gul/grøn tilkobles direkte til ledningerne “du holder i hånden” på dit sidste billede.
Fasen i din tilledning (sikkert brun) tilkobles afbryder/omskifter. De 2 faseledninger fra lampen tilkobles den anden ende af afbtyder/omskifter.

Søren O

Dette er en ekstern afbryder, som er i stand til at afbryde varmelampen helt. Varmelampen er beregnet til tilslutning til fast installation, ellers er det ikke nødvendigt at føre begge tilledninger til varmelegemerne ud. 

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis