Kabling af fjernsyn og video

Problemstilling: Video i stue, fjernsyn i soveværelse, alt koblet til fællesantenne (separate kabler fra fordeler i kælder til alle værelser/stuer).
Kan jeg via antennekablet sende videosignalet retur til fordeler og op i soveværelset (og for at imødegå div. spøgefulde sjæle - det er KRØNIKEN, hun vil se deroppe (desværre ;-)

Antennekablet går pt. ind i video, videre til fjernsynet via scart. Så jeg tænkte på at bruge antenneudgangen og sende signalet retur via samme kabel???

Mvh.

Jan R.
Problemstilling: Video i stue, fjernsyn i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Erik
Du har ret, men fjernbetjeningen fra video
eller en multifjernbetjeming vil gøre
at man kan skifte kanaler

Mvh
KGN

Citat fra ErikP

Hej KGN!

Jeg mener at det trådløse Medion TDC har på tilbud kun sender audio/video fra et tv eller video til en anden modtager f.eks. tv.
Eksempel : sættes til video/tv i stuen og kobles til tv i soveværelset.
Man kan kun se den kanal der kører på videoen i stuen.

Har jeg ret?

Der findes en model der er et nummer større fra Medion der kan overføre antennesignalet frem for kun audio/vídeo via Scart. Se evt. mere på www.medion.de (Medion er tysk).

Erik

Mvh
Kim
Munkebo
Det trådløse signal er udmærket, vel at mærke, hvis du KUN ønsker at se den kanal, der overføres, for du kan ikke skifte kanal, det højfrekvente signal, men kun videosignalet.
Din egen løsning, med lidt modifikation, er den rigtige, men du mangler en antenneforstærker for at kompensere for det tab, som du har i fordelerdåsen, så derfor:
1. Antennesignalet førs ind i videoens antenneindgang.
2. Signalet fra videoens antenneudgang føres til en linieforstækers indgang.
3. Signalet fra linieforstærkerens udgang føres til indgangen på din fordeler.
4. Fra fordelerens udgange føres signalet til de respektive TV modtagere.

Bemærk, at din linieforstærker skal forstærke signalet med mindst lige så mange dB som fordeleren dæmper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis