Varmebeholder, hvordan justerer jeg?

Hej alle

Jeg har åbentbart en Metro-varmvandsbeholder. Min kone brokker sig over at der er for lidt varmt vand, og at det er der for kort tid :)

Varmvandbeholderen (plus tilslutninger etc) ser sådan her ud (se billeder nede). Hvordan justerer på den? Der er kun noget der ligner en låge/skilt på fronten.

Tak! :)

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skru op for termostat billede 4 til 55 grader.
Skru op til 5 og lad der gå nogle timer og se på termometret. Hvis temperaturen nu er steget til mellem 50° og 55°, har du ramt temperaturen, eller skru lidt op eller ned. 50° er fint, og nej du får ikke salmonella, når der bliver tappet varmt vand dagligt.

fase
Du skal lige være lidt varsom med bare at skrue op. Det er en returtermostatventil der er monteret - en lidt simpel regulering. Din returtemperatur - har du fjernvarme - er sikkert passende, men hvor høj er din fremløbstemperatur fra fjernvarmen? Høj varme i beholderen kræver høj varme fra fjernvarmen - eller dit fyr.

Søren O
Ja, du kan godt skrue lidt op. Følg temperaturen på termometret. Fjernvarmen er det der varmer dit varme brugsvand op. En ventil, der blev styret af temperaturen i varmtvandsbeholderen, var bedre.

fase
Der kan være krav om at du skal afkøle dit fjernvarmevand f.eks. 25o på årsbasis hvisdu vil undgå strafafgift. Kan ku ikke aflæse frem- og returtemperaturen på din varmemåler?

Søren O
Hej Søren - jeg prøver at finde ud af hvordan jeg gør. Jeg tænker det er på et display et sted :)
Hvis du viser et billede af fjernvarmeinstallationen, er det muligt at vi kan lokalisere måleren.

fase
Hej - undskyld det sene svar. Jeg har haft gang i SÅ mange andre hus-ting i ferien:) Totalt overvældet!

Jeg har taget nogle billeder af hvad jeg tror er fjernvarmestyringen(?) - det er billeder af forskellige steder i menuen. Er jeg på rette vej?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis