Forberede vandskuring af fibergips

Hej Alle

Som i kan se på nedestående billede har jeg ifb. indsætning af skydedør fået en fibergipsvæg og overgang til vandskurede mursten jeg skal finde ud af at få vandskuret. Fibergipsen er i to lag, så min tanke var at man må kunne slibe fibergipsen så den følger murstensvæg.. Men herfra er jeg i tvivl om hvad jeg bør gøre? Håber nogle kan komme med en fremgangsmåde.

Jeg har kæmpet med at finde en maler, men det er vist umuligt, så nu har jeg besluttet at jeg må gøre det selv.. tænker stadig at jeg kan finde en murer til at vandskure.

Mvh Christian
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er begrænset med respons, så nu skriver jeg i stedet hvordan jeg er gået igang med at løse det. Jeg har netop slebet med excentersliber så plader følger den eksisterende væg.

For at undgå en sprække imellem murstensvæg og gips, vil mit næste trin vil være at trække let medium spartel i et 10-15cm spor der hvor der er en revne. Heri vil presse et bånd armeringstape og lade det tørre. Efter dette vil jeg slibe det plant og give det et nyt lag spartel henover armeringstapen.

Jeg er lige nu lidt i tvivl om jeg skal putte let spartel på hele gipspladen eller om jeg skal give den noget grunder så bare vandskure den direkte. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også