afretning før Kingspan

Hej,
Vi har besluttet af lægge Kingspan over på vores nuværende terrændæk, men desværre er det meget ujævnt op til 20 mm fra laveste punkt til højeste, så jeg bliver nød til af afrette det, og da det drejer sig om 104 m2 bliver det meget voldsomt i selvnivellerende spartelmasse, så tænkte om nogle havde andre ide'er til hvad man kunne bruge ? har selv gået med tanken om Leca og lægge dem ud i et tyndt lag.

til info hænger det sammen med den her sag
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/222537/s/jordslaaetlugt-under-gulv#518694

 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du et nødt til at udmåle gulvet i hele fladen for at finde ud af om det kan betale sig at slibe det. Hvis det er rentabelt kan du fjerne de værste toppe med en kopsliber eller evt leje en betonhøvl hvis der er alt for mange m2. Det kan spare rigtig mange sække flydespartel hvis du eg kan fjerne 1cm på 15m2 flade.
Et alternativ andre har brugt er tørt kvartssand, men det har jeg aldrig selv turdet bruge pga risiko for at det kan flytte sig ved pumpe-effekt.

Afhængig af din slutbelægning skal du huske at der kan være krav til hårdhed og styrke af din flydespartel.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også