Sandspartel som finish på gipspuds?

Jeg har pudset (meget ujævne) vægge op med gipspuds og planlægger så at give det et tyndt lag sandspartel som finish (formentlig også maling). Noget man skal være opmærksom på med det underlag?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej du kører bare på med spartel. Men hvis det er meget ujævnt kan det godt kræve lidt håndelag at få plant.

Maling er dog et must sandspartel er ikke egnet som færdig overflade 

Ask
Cool,tak.  Regner med at få firma til denne del, vil helst ikke kunne se alle de steder midt håndelag fejlede ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu har jeg haft tre firmaer ude og se på det. De har alle sagt at væggene er fine som underlag, men 2 af dem vil give fuldspartle i to lag. Den 3. vil give det ét lag med filt, og jeg antager så vævfylder før to gang maling.

Hvad ville I gå med?

Som sidebemærkning så ligger de to priser jeg har modtaget (mangler fra den 3.) omkring samme niveau, hvllket er 230 kr./kvm. væg (2x fuldspartling, slibning, fugning, grunding) og 295 kr./kvm gipsloft (fuldspartling, strimler, slibning, grunding, fugning) og i runde tal 87 kr./kvm maling (x2).  Det er iøvrigt cirka 30% over mit budget for arbejdet, men de sprøjtespartlere jeg har kunne finde, har ikke synes opgaven var stor nok til at skære nogle timer af arbejdet. 
Ps: Hvorfor 2x fuldspartling af gipsloft? Såvidt jeg kan læse mig til vil man ofte armere samlinger og så blot fuldspartle én gang?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også