Mobil går amok ?

Miin Mobil (Huawei P30 Rro) går noget mærkeligt.

Synes nu den var ret længe (som en hel NAT, om at oplade, så ville jeg bare sæte den til min computer, da den alligevel kører 24/7, fordi den er nærmere om morgenen, end hvis nogen ringer eller SMSer til mig kl bæ GG:

Men så laver computeren hele tiden lyden af at en USB-enhed, bliver komblet til og fra.

Nogle gange tror den det er et CD-drev (det er der slet ikke i computeren jo )

Jeg mistænker lidt at det er fordi USBporte kun giver 5 volt.

Svarerende til ca 4 x AAbatterier, som ikke er meget jo, så det tager nok noget tid, og det kan tage en del tid jo.

MEN når nu min computer er en "Gamer-Bærbar", og med strømforsyning på 155 WAtt. (mine tidligere 2 var på 45 og 55 Watt, burde det så ikke være nok til at oplade min mobil?

Jeg har ingen problemer mad tastatur, mus, eller hørebøffer tilsluttet vis USB.

Altså jeg kan sagtents leve med at den lader en hel nat hvis ikke computeren slukker automatisk efter ca 2 timer (ikke kun i dvale, men helt ned, og så lader den IKKE mere. !

Jeg kan huske i gamle dage så var der telefoner, hvor man fx hvis man skulle på fesitval en uge i, så bare kunne købe 2-3 pakker duracell-batterier med og sætte i men sådan er det jo ikke mere ;)

Telefonen er i øvrigt ikke meget over 1½ år, og har faktisk ikke brugt den ret meget, end den bare har ligget. Sefølig  nogle opkald og SMS, men jeg er typen som max taler i 10 min og medmindre jeg skal være langt væk hjemmefra, så tager jeg den slet ikke med (fx på ferie, eller hospitalet).

Så mit spørgsmål er: Kan jeg øge volten på mis USB-udgang (kun den ene!) eller gøre noget andet, så min telefon ikke hele ttror "nu jeg tilsluttet, nu jeg ikke tilsluttet, nu er jeg nu er jeg ikke osv....`? Eller ern helt 4 løsning?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså lige nu skuer jeg bare ned for lyden, men det ret irriterende fx hvis jeg skal bruge computeren til noget andet MED lyd på, eller ja også, hvis jeg skal sove og den så bipper løs hvert andet sekund ?
Din usb port understøtter garanteret ikke hurtigladning som din mobils medfølgende lader gør.
Prøv den i stedet.
Og prøv evt. også med et nyt USB C kabel, da de ofte bliver slidt i den ende du putter ind i mobilen, da ledning og stik i denne ende ofte bliver udsat for vrid og slid.

Prøv dette.
Den medfølgende lader er i øvrigt en 40w hurtiglader, og det får du ikke din PC til at matche.

Elektronikteknikeren
Takker, men hvad foreslår du konkret?

Altså når den først ER opladt, så holder den fint strøm næsten som ny (op til en uge hvis man ikke ævler i den hele tiden)....

Min PC er jeg er ret ny, men ved ikke lige om den understøtter "USB- C Opladning, hvordan ser jeg forskel på det? Der er sådan nogle "mini-USB-stik?

Jeg har desværre ikke den medfølgende oplader mere, eller jeg har bare forlagt den, og brugt ladere fra andre telefoner.

Kunne jeg fx ombygge en computer-strømforyning, som jo tit er på 300 Watt eller mere - og så lodde oplader på der? og så er min mobil opladet på et par timer?
Nej du kan ikke selv bygge en hurtiglader, prøv en af de andre du har liggende, og tag den der kan levere flest Ampere.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis