Asko 8437IW, Model 49655901

Min gamle Asko Vølund har givet op så jeg købte mig en anden på dba da det skulle gå stærkt. Maskinen er sådan set udmærket men:
Nederste spulearm kører ikke rundt, men øverste spulearm kører rundt uden problemer.
Der er vandtryk på og en opvask køres gennem med glimrende resultat i øverste kurv, men nederste kurv er kun nogenlunde rent.
Jeg har prøvet at åbne maskinen og placere spulearmene klokken 12. Efter 10 minutter har den nederste ikke rokket sig. Den øverste står i andre tilfældige positioner.
Følgende er ok:
Spulearmen roterer frit rundt. Er ikke tilstoppet i nogen af hullerne. Ingen rør og slanger er tilstoppet (har prøvet med trykluft. Pumpen kører fint. Filtrene er rene.

Hvad syv sytten kan det være? Alle forslag er velkomne.

Bedste hilsner
Peter 

Venlig hilsen

PeterA

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du "løfter" nederste spulearm, som hvis der er vandtryk på, kan den så rotere?
Jeg ville prøve at lukke for vandet til øverste spulearm, for at se om det ekstra tryk på vandet, kunne sætte gang i den nederste!
Personlig ville jeg aldrig købe brugte hvidevare, synes de har en tendens til at gå i udu når de bliver flyttet, men det er kun min holdning. :-)
Det er sikkert skifteventilen der er defekt .Dette kræver en udskiftning af ventilen samt en nulstilling af styringen så køre den igen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis