Hvor er rensebrønden?

Hej

Jeg vil gerne finde min rensebrønd i indkørslen, for at fixe min stoppede vask. Har I et godt bud på den den kan befinde sig ud for grundplanen?

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til du har to rensebrønde, vælg den nedstrøms, du burde nemt kunne måle dig frem til hvor den er, når du har den gode tegning.
(køkkenvask, opvasker, og vaskemaskine er tilsyneladende bare koblet på, uden rensebrønd.)

Vi prøver igen, i morgen --
Kan man ud fra tegning eller erfaring sige noget om hvor langt ude fra husmuren at brønden er? Og evt fra hjørnet af huset, så jeg kan måle mig frem til hvor den burde være?
Midt brønd, er 1,5 m ud fra huset, og 1,5 meter fra hjørnet

Vi prøver igen, i morgen --
Du vil i 90% af tilfældene kunne se det på fliserne. Der er næsten altid synlig højdeforskel og en lille “bule” der hvor brønden er, da fliserne sætter sig forskelligt.
Ned på maven og kig grundigt på fliserne, så kan du sikkert se det.

Bare kald mig BBB 
Annonce
Ned på maven og kig grundigt på fliserne, så kan du sikkert se det. Eller læg et brædt på fliserne og se om der højdeforskel.


fase
Hvis ikke ovenstående virker, så kan du tage nogle enkelte fliser op. Du behøver ikke at tage sand op m.m. i første omgang.
Så laver du et stykke rundjern, med en tværhåndtag på. Den koster ikke meget hos den lokale smed. Med denne kan du stikke den i jorden og mærke hvor brønd dæksel er.
Du skal regne med at tegning er vejledende. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hvis det kun er vasken der er stoppet , hjælper det ikke at prøve fra brønden , så er problemet et andet sted på ledningen
hvilken vask drejer det sig om
Køkkenvasken. Men vi har prøvet med rensebånd osv fra vasken af uden den store succes.
Hvis køkkenvasken ikke er helt stoppet, så prøv at lade det varme vand løbe i et stykke tid.

fase
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis