Fald på fliseterrasse under drivhus

Jeg er blevet I tvivl... har et hul på ca. 5x7 meter til en fliseterrasse hvor der på den ene halvdel skal stå et drivhus, hvortil der er påregnet 60 cm flisegang rundt om de 3 af siderne. Den sidste side vil der være den resterende fliseterrasse.
Hvordan skal faldet på sådan en terrasse være når der på den ene halvdel skal stå et "hus".? Havde egentlig ikke tænkt at selve drivhuset skulle stå med fald, men blot lade den anden halvdel af fliseterrassen få et fald væk fra drivhuset. Men nu er jeg blevet I tvivl om hele stykket skal have fald, hvilket jo uundgåeligt vil resultere i at drivhuset også vil stå en smule skævt, omend det ikke bliver meget. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lave terrassen lige hvor der er drivhus og så lidt fald ud i mod sider på de60 cm fra drivhus. Det stykke hvor der er fyld terrasse skal lidt væk fra drivhus. Men det kan også nøjes med at have lidt "pukkelfald" ud til begge sider.
Der falder jo ikke meget regn hvor drivhuset står, men det vil give en lidt fra taget som skal ledes ud til siden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Frisk skrev den 08-07-2021 13:37:44

Standard er 1 cm fald pr m.

 Det er også mere end rigeligt. Det halve fungerer fint.



fase
Det blev lidt kringlet skrevet undskyld.
Lidt fald uden for drivhus, så vandet ikke søger ind under. For meget fald er irriterende hvis man skal sætte havebord og stole. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg syntes at fliseterrasen skal være vandret , regnvandet skal nok forsvinde ret hurtigt af sig selv , det der kan give problemer er hvis der uheldigvis er en lunke midt i terrassen .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Vandret risikerer du, at vandet søger forkerte steder hen.
Ev elmand - jeg fangede godt dim forklaring og synes det lyder fornuftigt. Dog vælger jeg nok et lille fald ud fra selve huset fremfor en på midten ud til begge sider. Tænker hvis jeg holder det på 1/2-1 cm pr meter, så er det fint til at guide vandet den rigtige vej, uden det genere ved havebordet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis