Manglende krog til gammelt lampeudtag?

Hejsa

Er der en af jer, der kender det her lampeudtag?
Jeg kunne godt tænke mig at finde en krog til at montere i det, da der skal hænge en rtug lampe..fandtes der det, I sin tid? Og kan man mon stadig finde dem?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en gammel sag fra jævnstrømmens tid , nærmest antik , ca 90-100 år gammel , der mangler et låg , som jeg mener blev skruet på , hvordan lampen blev hængt op og aflastet ved jeg ikke , men den sidder i noget smukt stuk .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Spændende! Kom endelig med mere info..
Jeg havde egentlig skudt ejendommen til at være nyere..
Det er hos et familiemedlem, der skulle være bestilt elektriker(som jo kan have lange udsigter).. Men det er nu engang sjovere med lidt historie, og naturligvis muligheden for at lave det selv🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

og naturligvis muligheden for at lave det selv🙂.
Så vil jeg da ønske rigtig god fornøjelse. De vulkaniserede ledninger skal behandles som rådne æg.
Skulle du kaste dig ud i opgaven, så ville jeg erstatte med en udløbsroset. Det ser ud som om rosetten er skruet fast på træ. Så fastgørelse af ny roset burde ikke være et problem. Tilsyneladende er der kun to ledninger synlig i rosetten.

fase
Med at lave det selv, mente jeg sådan set blot selve krogen🙂
De gamle ledninger over, vil jeg nødigt røre!😃
Jeg synet at have set andre gamle udtag, hvor krogen blot kan monteres nedefra.. jeg håbede også man kunne her🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg ved ikke om denne krog kan bruges. Jeg ville fjerne rosetten og erstatte den med en udløbsroset.
krog til lampeudtag


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis