Mystisk USB-port

Jeg købte sådan en usb-port til bilen. Den er tilsluttet en fm-transmitter med to stik som sidder i bilens cigarstik. Den anden går til min fastmonterede telefon.
Jeg har en anden telefon, jeg vil lade fra porten, men det kan den ikke. 4 forskellige ledninger er afprøvet uden held.
Alt andet kan jeg lade fra porten, bare ikke telefonen; den skal direkte i fm-transmitteren.
Jeg fatter nada!!!
Nogen, der kan forklare det?


Janp59
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at tage FM transmitteren fra USB porten? Og kan du så lade telefonen? Måske kan FM transmitteren se din telefon. Se på din telefon om den bliver ladet, selvom FM transmitteren er tilsluttet.

fase
Jo, men jeg kan lade alt muligt andet, bare ikke min telefon. 

Janp59
S. Fabrin skrev den 05-07-2021 21:04:01

Har du prøvet at tage FM transmitteren fra USB porten? Og kan du så lade telefonen? Måske kan FM transmitteren se din telefon. Se på din telefon om den bliver ladet, selvom FM transmitteren er tilsluttet.

 Jeg har prøvet det hele. Det må være USB-porten, der er for svag. 


Janp59
Den halve ampere er, hvad en USB2 port kan levere fra en computer. Her bliver USB porten brugt anderledes, nemlig som fordeler. Det betyder, at der kun bliver brugt de 5V fra cigartænderen. Og der kan så forsynes med den strøm cigartænder stikket kan levere. Når FM transmitteren bliver koblet til, kan den måske "se" telefonen. Der ikke opgivet, hvilken FM transmitter det drejer sig om.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 05-07-2021 21:24:36

Den halve ampere er, hvad en USB2 port kan levere fra en computer. Her bliver USB porten brugt anderledes, nemlig som fordeler. Det betyder, at der kun bliver brugt de 5V fra cigartænderen. Og der kan så forsynes med den strøm cigartænder stikket kan levere. Når FM transmitteren bliver koblet til, kan den måske "se" telefonen. Der ikke opgivet, hvilken FM transmitter det drejer sig om.

 Transmitteren er fra T Hansen, og der er jo ingen problemer når jeg tilslutter telefonen direkte til den. Tænker om man kan få en port, der leverer mere power  


Janp59

Er det den transmitter, det drejer sig om? Din USB fordeler giver ikke selv nogen strøm, så den leverer kun den strøm, som transmitteren kam levere. Som du kan se på billedet, kan porten med lynet levere 3,6A og porten med noden kan levere 1A og føre musik eller hvad der er på telefonen videre til din radio. Din USB fordeler kan så alt afhængig af, hvilken port du tilslutter den til, give 3,6A eller 1A. Slut USB fordeleren til porten med lynet og du har 4 porte, du kan trække strøm fra. Den telefon, du vil bruge til at høre musik fra, slutter du så til porten med noden på. Der blive så ladet med ca. 1A.

fase
Det har jeg gjort - uden held. 

Janp59
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis