Udskyder på smalt ovenvindue skiftes til andet

Udskydelsen rager for langt ud til et insektnet. Et insektnet med hul til udskyderen er ikke nogen god ide. Hvilket låsegreb kan jeg udskifte med? Vil nødig tage vinduet af.
https://beslagfabrikken.dk/produkter/udskyder-310-mm-3?gclid=Cj0KCQjw24qHBhCnARIsAPbdtlKm1Ou1P7AcF3DNdxxEd2yOlTIm-lPZ8uT8QlxA0Sbf0g3dnEX1YLgaAiI3EALw_wcB
ingeborg

Når lysten driver værket
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du stiller store krav til folks fantasi   . Hvordan ser vinduet ud, du ved et billede af vinduet med insektnet monteret. Der findes beslag, som låser vinduet i en vilkårlig stilling.

fase
Hej Det er jo ligegyldigt, hvordan vinduet ser ud, stort eller lille, det er den lange udskyder der er i vejen når insektnettet monteres på rammen udenfor glassets ramme med velcrobånd og jeg sætter en lynlås i for ikke at skulle løsne velcrobåndet. Bedste billede jeg lige havde på lager! Vinduet vender mod gaden og jeg tror næppe at en indbrudstyv kravler derop.

Når lysten driver værket
Det er faktisk temmelig afgørende hvordan vinduet ser ud. Du må komme med nogle bedre billeder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
På opfordring et billede der viser mit forsøg og jeg ikke havde taget den lange udskyderstang i betragtning, når vinduet kun står på klem. Anderledes kort bliver stangen jo, når vinduet står vidt åbent. Linket med sidemontering af låseblik kan desværre ikke bruges. Et alternativ var at save stangen af, men et helt lukket vindue kræver den længde, så de to beslag i nederste karm falder i hak med hullerne på udskyderstangen. Mon ikke den hedder sådan, fordi man skyder vinduet ud med den? Måske skal jeg bare leve med helt åbent dagvindue og lukket natvindue.

Når lysten driver værket
Måske en simpel krog og øsken i siden kan bruges?
Ellers kan du vel have 2 udskydere. En kort og en lang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis