Tagpap brænding - erfaring

Hej LDS,

Jeg er i gang med skur, og skal til at sætte alu profiler på over alt. når det er gjort skal jeg ha brændt tagpap på. Jeg har lavet alt andet selv, men er ikke så sikker på at det kan betale sig med tagpap.

Jeg har kigget på materialer. Icopal 2 lags over/under pap koster 6000. dertil kommer lidt fugemasse hvis det er nødvendigt. men altså materialer er vel omtrent 6500..

Tagfladen er 19 kvm. Så tænker jeg om jeg ikke i stedet skal hente tilbud ind fra prof tagdækker til at brænde det bette tag? Hvis jeg gør klar så der er monteret vindskede og tagfod, så der bare skal brændes 2 lag pap,er det ikke lige før at en tagdækker kan lave den operation på et par timer?

Jeg vil sige at hvis jeg kan få det lavet til under 10.000 så kan det snart ikke betale sig at lave det selv, kan det? Jeg tror ikke det er så nemt som det ser ud - men jeg ved det ikke. Nogen der har bud på hvad det vil koste at få en prof til at brænde tagpap på 19 kvm tag? Og hvad siger i til om jeg skal gi mig i kast med det selv.

på forhånd tak,
søren

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har planer om selv at brænde tagpap på vores nye garage. Jeg har ingen forudsætninger for det andet end at jeg godt kan lide GDS og de bøger og guides jeg har læst virker til at være rimelig overskuelige.

Hvad er hældningen på taget for der findes jo også tagpap der bare klæbes på?

Uanset hvad, hvis du kan få det til den pris, inkl. materialer, havde jeg nok gjort det samme :)
Ud fra egen erfaring vil jeg sige at hvis jeg stod i din situation ville jeg jeg også hyre en proff tagdækker. Har engang skullet brænde pap på et lille bitte tag. Det virker nemt men det er det ikke. Der skal håndelag til at kunne opvarme pappet korrekt.
Og som du skriver, hvis du har gjort alt klart tager det ikke lang tid at lave sådan et regulært tag.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

tak for jeres input. jeg hælder også mest til at få en til at lave det.

Er der nogen der har et bud på hvad det ville koste at få en prof til at lave vindskeder, tagfod og 2 lags pap på de ~19 kvm? Har set forskellige priser fra 250 til 1800 pr kvm. men da der ikke stod størrelser er det jo svært at forholde sig til.

Det er uden udhæng så skal lige ha monteret beklædning først. hældning er kun et par grader (5 cm over 3 m) så de der 1 lags løsninger er nok ikke gode nok. (efter hvad jeg kan læse mig frem til på icopal hjemmesiden).
Min svigerfar og jeg brændte selv to lag tagpap på min garage på ca. 44m2, med svag ensidig hældning. Vi havde aldrig prøvet det før, og kun set diverse videoer på YouTube (Jeg er elektriker og han er kontormand). Arbejdet gik utroligt let og resultatet blev helt perfekt. Vi brændte først underpap på, og her efter monterede vi alulister rundt langs kanterne, opsatte tagrender og til slut brændte vi overpap på og fugede alle kanterne. Det værste var egenligt at bære rullerne op på taget. De vejer godt til :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio,

jeg kan sagtens følge dig :) jeg havde også planlagt at lave det selv. Men ser hele tiden modstridende info når jeg søger på hvordan det skal laves. Er mest bange for at lave det forkert. Ville selv montere vindskeder og tagfod direkte på husky pladerne. derefter starte ved tagfod (tagrende) og brænde første lag underpap langs med tagfoden (ovenpå alu profilen). og så (på tværs af faldretning) op mod toppen. Dernæst overpappen brænde den på i den anden retning - altså i faldretning. på tværs af underpappen. men jeg ved ikke om det er rigtigt. der er youtuber videoer og forum indlæg der siger både at man kan lægge underpappet på tværs af faldretning og nogen siger det må man ikke.

plus så er jeg i tvivl om jeg kan finde ud af at bukke vindskederne i de 2 hjørner. ville være træls når alt andet på skuret spiller en million, der ikke er sparet på noget, og så tagarbejdet / vindskeder ser lidt noller ud :)

så ville gerne vide hvad det ville koste at få en til at lave det som har styr på det i forhold til hvad jeg selv kan lave det for.. hvis en prof får materialer lidt billigere end mig, kan lave detbette tagpå en halv dag, og forskel i pris er 2-3.000 så er jeg ikke i tvivl om hvad jeg vælger..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis