Træterrasser underlag, vil sikre mig at tømreren gør det ordentligt.

Hej Alle

Vi er i fuld gang med at få lavet, en flot ny træterrasse - men nu bliver jeg pludselig i tvivl om tømreren er hoppet over hvor "gærdet er lavest" Jeg har selv fjernet fliser og gammelt sand, der hvor den gamle terrasse lå (symboliseret med en rød streg).

Tømreren har så lagt fliser direkte ovenpå sandet og græsplænen, uden nogen form for stabil grus eller sand under de udlagte terrassefliser. Mit spørgsmål og mine tanker kører nu på, om det vil give problemer at fliserne nu bare er lagt ovenpå græssetplænen, skulle græsset være gravet af først?

Ps. terressen er fastgjort til soklen ind mod huset og langs væggen hele veje ud mod haven.

Mvh.
Daniel

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
græstørven og løs muld skal af , og sand på der bankes , ellers vil den med garanti synke lidt i løbet af et par år
det er ikke nødvendig med grus , en græsset synker når det formulder
Den sikre metode er at støbe punktfundamenter ned i frostfri dybde, især når det er fastgjort på muren kan det måske give problemer, hvis resten bevæger sig i frosten.

Men der er da masser af terrasser der er lavet som din, men den vil jo bevæge sig i frostvejr, med risiko for senere når frosten er af jorden, at den så ligger lidt ujævnt og vippe.

Men at anlægge en terrasse med punktfundamenter, eller grave af fylde op med stabilgrus samt stampe, ligger langt uden for tømmerens fagområde.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad tænker du ift. om jeg skal fjerne græsset på det sidste stykke??
hvis du ikke fjerner græsset , vil den med garanti sætte sig i løbet af et par år
nu laver jeg flere belægninger hvert år , og ser det tit når folk selv har forsøgt , den slags må vi oftest lave om
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis