Faldgruber ved køb af brugt elværktøj?

Hej folkens,

Jeg er en glad amatør/hobbymand der er har fået smag for at arbejde i træ. Indtil videre har jeg nøjes med de billige udgaver af Bilteam og Jem & Fix's elværktøj (fx Falke), mest fordi pengene er små i øjeblikket.

Men kan det betale sig at købe noget brugt kvalitetsværktøj i stedet for? Fx. Makita?

Min største bekymring er at jeg som amatør får købt noget brugt skrammel som går i stykke første gang jeg bruger det. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at ta' ud og kigge på tingene selv og se dem i "aktion".

Men er der noget specielt jeg skal være opmærksom på ved køb af brugt elværktøj? Eller skal jeg bare holde mig fra det? :)

På forhånd tak,
Amatøren

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har købt en del brugt Makita elværktøj brugt, på dba og GG, og altid fået det sendt, jeg har aldrig fået noget der ikke virkede.
Hvis det lyder for billigt, så køber jeg ikke, heller ikke hvis brugeren lige har oprettet sig, faktisk helst med brugere der har været oprettet i flere år
Køber kun hvis der er gode billeder, og ikke hvis billedet er lånt fra nettet.
Ved godt at alt ikke kan ses på billeder, men man kan se om det har været behandlet ordentligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Har selv købt brugt et par gange og været ude og prøve værktøjet, går du efter f.eks. Makita er det jo robust så virker det uden mislyde er det formegentlig ok. Man kan altid diskuterer værdien af medfølgende batteriet da man først kender standen når man arbejder med maskinen.

Check evt for mærkninger/indgraveringer med navn / farve og forhør dig om oprindelse så det ikke er “lånt” fra en byggeplads / håndværker.

Check medfølgende tilbehør originale klinger og lignende kan være ret dyre, så medfølger der nedslidt klinge kan der være et godt forhandlingsgrundlag i forhold til prisen, alternativ kan byggemarkeder/webshops nogle gange have gode pakketilbud så det ikke er meget dyrere at købe nyt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis