Skift af el-kontakt

Hej
Jeg ville skifte disse 2 kontakter der sad oven hinanden til at være monteret i en ramme.
Men det virker ikke helt som planlagt..
Kontakterne der skal skiftes er et dobbelt udtag samt tænd/sluk af loftlys.
Der er en kontakt (udtag) i værelset ved siden af, som holdt op med at virke.
Hvad er funktionen med den sorte ledning på billedet, kan det tænkes at jeg er kommet til at rive den ud af kontakten i næste værelse?

På forhånd tak

Vh

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er meget sandsynlig.
Kontakt typen tyder på at det er en noget gammel installation, fra før ca. 1970. Og så er den sorte en nulleder ( Sådan en stump kan dog godt snyde med en anden farve) . Du skruer kontakter af i den anden side og sætter den sorte i. Mon ikke der i forvejen går en hvid ledning igennem fra modsatte side. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vis et billede af dåsen i væggen.

fase

Her er et billed af kontakten i rummet ved siden af. Huset er fra 1932.
Samt af de kontakter jeg har købt som erstatning, er de forkerte?

Har du ikke et billede af dåsen, hvor du vil skifte kontakter. De købte kontakter ser rigtige ud.

fase
Kontakten på billedet med brun/blå virker ikke, så mit spørgsmål er om det er den sorte ledning der er faldet ud og hvordan den i givet fald forbindes.

Pft
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis