Boret i ledning uden at relæet gik. Er det akut?

Vi har fået lidt hjælp til at hænge hylder op i dag i vores helt nye projektbolig. I det ene hul fik vores hjælper et stød og metalskinnen, som vi hang op gav sådan en summen. Vi kan jo næsten regne ud at vi har ramt noget vi ikke skulle, måske snittet en ledning(?). Strømmen gik ikke og relæet slog ikke fra. Alle stikkontakter virker også fint. Men nu er spørgsmålet. Kan sådan noget vente 2 dage inden nogen ser på det?
vi har nemlig stadig byggeledere og arbejde i opgangen og i stedet for at gøre noget i dag, så ville jeg vente til de var i huset igen mandag. De ved trods alt hvor alting ligger i væggene

Altså. Hvor bekymret skal vi være her?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du ved også, hvor et af kablerne er..Hug hul der, hvor I borede og gør klar til elektrikeren. Hvis ikke ledningen er helt ovre går det nok til mandag morgen.

fase
Ok. Mange tak for svar.  Jeg har desværre slet ikke værktøjet til at hugge hul og meget lidt forstand på gør-det-selv arbejde :-)
Han mente også at han blot havde snittet en ledning, så det nok mere var forseglingen der havde taget skade. Så jeg satser på det går. 
Isoleringen har taget skade og bør repareres.

fase
Afbryd strømmen til kablet ,indtil det kan blive lavet................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tusinde tak allesammen. Så er jeg lidt mere rolig og så får vi set på det mandag, så vi kan få det repareret :-)
En strømdetektor koster 150,- i JemogFix
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis