Hvilken type batteri til køleboks i bilen.

Jeg har en køleboks med kompressor i min bil, hertil et ekstra batteri tilsluttet hertil.
Mit problem er når billen holder stille går der ca 10 min så slår batterivagten til og slukker for køleboksen.
Hvilken type batteri vil i anbefale for længer drift.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange Ah er dit batteri på? Er dit batteri ét startbatteri eller til forbrug?

fase
Det er et startbatteri på 65 Ah.
Jeg bruger pt 12V tilgangen på køleboksen.
Har også en inverter i bilen og kunne derfor også vælge at tilslutte køleboksen til 230V?
Er batteriet gammelt, og hvad er spændingen, når køleboksen kobler fra.
At bruge invertere gør ikke brugstid en længere.

fase
Hvis batteriet kun er til køleboxen kunne du så ikke slå strømvagten fra, eller er den indbygget i køleboxen.
Et AGM batteri ville være et bedre valg, men startbatteri burde da også kunne fungere.


Vi prøver igen, i morgen --
Køleboksen bruger 2,2A ved 12V. Dit batteri har en kapacitet på 65Ah. Det betyder, at du kan bruge 3A i 20h, men så tillades en afladning til 10,3V (så vidt jeg husker). Kan strømvagten justeres til f.eks. 10,5V. Det ville hjælpe betydeligt på driftstiden. Endelig er strømvagten ikke så aktuel, når køleboksen ikke bliver forsynet fra bilens startbatteri.

fase
Det virker mere som om at dit batteri ikke bliver ladet fuldt op, når du kun kan få 10min ud af det.
Enten det, eller at det er faldet sammen, eller at strømvagt slår alt for tidligt fra.
Hvordan lader du batteriet?

Elektronikteknikeren
Batteriet bliver ladt op af bilens generator
Hlu64 skrev den 13-07-2021 22:11:39

Batteriet bliver ladt op af bilens generator

 Til hvilken spænding? Spændingen bør være omkring 14V til maks 14,4V. Prøv at måle spændingen på batteriets poler.


fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis