Murpap/vindpap? under flamingo i terrændækket

Hej alle,
min mor snakker om at de lagde en slags murpap allernederst under flamingo og afretningslag, og førte det op af væggene. Det var omkring år 2000 ca. Er det noget man gør mere? Og hvilket specifikt produkt bruger man hvis det er
Det skulle være for at holde fugt ude, men jeg tænker lidt om man kunne komme til at holde fugt inde ved den løsning?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der menes fugtspærre mod beton og isolering ovenpå er det en forkert opbygning. Mente hun en radondug?

EPS isolering (flamingo) kan ikke opfugtes og dampspærre skal være på den varme side af isoleringen (klæbes bag fodpaneler) så varm fugtig luft ikke kan komme i kontakt med kolde flader og danne kondens.

Opbygningen er beskrevet i adskillige tråde her på siden, brug søgefunktionen.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er også sådan jeg regner med at vi skal opbygge det 👍 prøvede dog lige at undersøge hvad det kunne være at hun har brugt den gang til opbygningen og om det er noget der gør det ekstra godt eller om det faktisk spærre fugten inde - hun siger at det var allernederst mod jorden og helt op ad væggene, en slags murpap/tjærepap/vindpap som skulle holde fugten ude, ovenpå afrettede de med leca og ovenpå kom der flamingo og så noget alukraft ovenpå flamingoen. Det var en murer der hvad sagt at det var meget vigtigt at tilføje, men måske ikke noget man gør mere :)?
Hvis det kan have været en radondug - kan den da godt ligge helt nederst hvor de har lagt den? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis