Havevandingspumpe

Jeg har købt en Alko 6000 pumpe og installeret den. Den virker helt fint, men taber luft i membranen. Der er masser af vand. Den taber både når den kører
Og når den står stille. Så skal jeg ned i brønden og pumpe fra 1,1bar til 1,5 bar for at den starter igen. Hvad kan der være galt?? Er skruen ved ventilen defekt??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Du må lige forklare lidt mere. Det lyder som om du har placeret pumpen lidt nede i brønden - hvor langt nede, og hvor langt er der fra pumpen til vandspejlet i brønden?
Du skriver at den taber luft i membranen. Er det fortrykket i ekspantionsbeholderen på pumpen der forsvinder?
Du kan tjekke med sæbevand - eller lidt spyt - om ”bilventilen” til oppumpning er tæt.

Søren O
Det er en havepumpe der står ca 3 m nede i en brønd. Vandspejlet i
Boringen er ca 4 m fra jordkant. Men der er masser af vand i spædetanken, så det er ikke vand der er et problem og alt er tæt. Det er luft. Der er ventil i sugehovedet og den fungerer fint. Maskinen har slet ingen problemer i at hæve vandet eller have tryk, hverken på suge eller tryk siden. Tænker st det er fortrykket der er problem med. 
jeg vil prøve st tjekke om ventilen er tæt. Så vender jeg tilbage

Tænker at det er fortrykket der er problem med.
Hvilket fortryk? 

fase
Jo, det hedder en hydrofor. Men skal du pumpe den op hver gang du starter pumpen?
Har du ikke ét  billede af opstillingen?

fase
Jeg skal ikke pumpe dem op hver gang. I går mistede den luften efter vi havde vandet en times tid. Andre gange efter 5 min. I dag fra starten…
Du må få den ventil kontrolleret. Ellers er der vel garanti på pumpen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis