Beton støv på tagsten

Vi er ved at lægge nyt tag, og har ikke været for grundige med af få alt støvet vasket væk efter der er blevet skåret skotrender. Det ser ud til at støvet har "brændt sig fast".
Er der nogen der har erfaring med dette, og ved om man kan rense det af igen? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og det er derfor man ikke skærer dem på oppe på taget! Det er svært at finde en vejledning til tagsten der ikke understreger dette pga lige netop det problem du har nu.

Du kan prøve at rense det mekanisk med vand + en kost, gulvskrubbe el lign. Og det skal ske hurtigt, hvis der når at komme stærk sol på er det endnu værre at fjerne.

Hvis det er på selve zinken i skotrenden er det samme tur, og hvis det ikke hjælper er du mere eller mindre fu.... den skal udskiftes hvis du ikke kan leve med farven.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Vores nabo er et nybyg typehus for ca. 6 år siden. Det var proff. taglægger og de skar det hele oppe på taget, og dervar en del støv  1-2 år efter var der intet at se.
Det er ikke betonsten men røde teglsten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej folkens, tak for svarene. Jeg havde frygtet der ville gå 10 år, men 1-2 er en lidt mere overkommelig tidshorisont.
Jeg har lige snakket med en fra IBF, og hun sagde, at det ville forsvinde efter en god gang frost
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis