Hækkeklipper

Min Black  Decker hækkeklipper lyder pludselig som en spand glasskår og trækker ikke bare den ser en Kvist. Mon den bare er til skrot?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Går ud fra den kører på 230 V?
Gnistrer den “helt vildt” inde i motoren? I så fald er kullene sikkert enten slidte eller sidder fast. Jeg vil gætte på at de sidder fast, især hvis klipperen hat stået fugtigt.
Du skal afmontere kullene, rense kul og kulholdere, så kullene “kører frit” i kulholderne.

Søren O
Hej Søren og tak. Jeg fik ikke skrevet at den kører på 36 volt batteri, og så er den vel ikke med kul eller?

Jeg vil tro at der er kul i din klipper. Det er vist kun nogle af de “nyere” der “praler” med kulløs motor, så absolut en fejlmulighed i din klipper.

Søren O
H1rik skrev den 01-07-2021 17:11:28

Hej Søren og tak. Jeg fik ikke skrevet at den kører på 36 volt batteri, og så er den vel ikke med kul eller?

Som Søren skriver, så er det helt korrekt ift kullene, det er der også i batteri maskiner, der står enten kulløs eller brushless hvis den ikke er med kul.

Ender du med og skulle have en anden, så vælg en ny model uden kul, du får markant flere kræfter og bruger mindre strøm på en brushless version hvis du skal sammenligne det med en tilsvarende ikke brushless. 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis