Motorsav hjælp

Hej

Jeg har fået foræret en motorsav fra Harald Nyborg, som ikke ville starte, så vedkommende har haft fjernet alle benzinslanger for at ville skifte dem, men kan nu ikke huske hvordan de skulle sidde.
Er der en venlig sjæl som kan forklare mig, hvad de enkelte studser på karburator, mærket 1 - 2 - 3 er til ?

Karburator er af mærket hlhic mc16h5 13XA, hvilket jeg ikke kan finde noget om.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du evt. finde manualen hos Harald-Nyborg? Hvis du er heldig, er der måske en “sprængt tegning”.

Træd ikke på mine ledninger :o)

bobenontot skrev den 01-07-2021 08:57:05

Kan du evt. finde manualen hos Harald-Nyborg? Hvis du er heldig, er der måske en “sprængt tegning”.

 Bobenontot det kan jeg desværre heller ikke, da motorsav ikke længere forhandles hos dem 😉

Da 1 er den eneste med "riller" på, så er jeg rimelig sikker på at den er " Fremløb fra tank" -  det er sugesiden og skal være tæt.
De to andre må du eksperimentere med, - den ene er formodentlig returløb til tank, - den anden måske en vacuumslange fra motoren.
Udfra studsenes placering og retning, så kunne det være nærliggende at 2-eren er retur til tanken. Men se på maskinen, så kan retningen på studsene sandsynligvis vejlede dig.
Hvordan ser saven ud? Måske er der en sjæl herinde som har en sav magen til og tage et par nærbilleder af karburator og benzinslanger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis