LED på bilakku

min campingvogn har et 12v system som fødes fra en bilakkumulator.
Jeg ønsker at skifte alle pærerne ud med LED-pærer.
Det kan ikke lade sig gøre - umiddelbart-pærerne blinker etc.
I et 220v system ved jeg der skal bruges en driver, men hvad skal jeg i 12v, så jeg undgår at skulle koble op til 220v hver gang jeg camperer??
venligst Finn Carlsen 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilke pærer har du? Overgang fra akku til pærer. Det er pæren, der er beregnet til at tilslutte til 12, jeg har vist dig. Det er ikke kun soklen, der afgør hvilken spænding pæren skal tilsluttes. Driveren til 230V er en schwitcmode strømforsyning med konstantstrømsgenerator. Har du prøvet at tage en pære og slutte den til akkuen direkte, for at udelukke evt. spændingsfald?

fase
Hej igen,
Så har jeg tilsluttet pæren direkte til batteri (akku), og det virker, så nu er problemet, hvad så,????
Men jeg vil forsøge med en anden lampe osv. for nu har jeg konstateret at det må kunne lade sig gøre uden en eller anden dims ( en slags driver) mellem akku og lamper.
En anden lampe vil sikkert ikke gøre nogen forskel. Det er svært at give råd uden at have mulighed for at måle på spændingen på stedet, men prøv at måle spændingen (volt) på en tændt lampe. 

fase
Annonce
jamen jeg takker for dine forslag, og vil eksperimentere lidt, og vender så senere tilbage med evt beskrivelser af hvad der dur og ikke dur
mvh

Finn Carlsen
så er problemet løst - det var en defekt fatning.
Alle mine pærer er skiftet og lyser så det er en fryd - og direkte fra akku,
Så tråden lukkes.
Fint med en tilbagemelding.   

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis