Varmebestandigt skum

Ved nogen om der findes en varmebestandig skum - i lighed med byggeskum - men en meget varmebestandig skum?

Jeg har en udstødning, hvor der er en utæthed mellem de tre rør fra motor, hvor de går over i ét rør. Der er stort set ingen plads mellem rørende, så de alm. pastatyper kan ikke komme derind.

Det er desværre ingen løsning at købe en ny - for en sådan findes ikke - så derfor er en anden løsning nødvendig.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan skille rørene ad og vikle en omgang af denne på. Thansen
Så må du bandagere samlingerne. Det kan købes til det samme.
Der findes noget som kaldes brandskum, det er rødt skum. Det bruges ved brandtætning ved gennemføringer i byggeriet.
Men om det kan holde til et manifoldsystem, det er jeg nok en anelse tvivlende overfor   
djaydjay skrev den 01-07-2021 13:09:39

Der findes noget som kaldes brandskum, det er rødt skum. Det bruges ved brandtætning ved gennemføringer i byggeriet.
Men om det kan holde til et manifoldsystem, det er jeg nok en anelse tvivlende overfor   

 Brandskum er til bygninger og holder kun i korte perioder (30min - 2 timer), samtidig udvider der sig ved varmepåvirkning.

Det vil aldrig kunne synes med en nødløsning.
Manifolden (som jeg tror er det du snakke om) skal enten svejses, skiftes, eller have et tætsiddende metalbånd omkring sig.
Annonce
Tak, ja, det er manifolden - bananmanifold kaldes den vist - og brudstedet er nok ca. 80-90 cm fra selve motoren, hvor den går over til at blive udstødningsrør.

Jeg har tjekket brandskum, men det klarer kun op til 90 grader, så det duer i hvert fald ikke
Kunne du ikke indsætte et billede af manifolden. Er det af støbejern?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvilken bil drejer det sig om ?

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan prøve om du kan sprøjte flydende pakning ind i revnerne.

Henkel/loctite laver det. Fås hos THassan.

Men det er en nødløsning.

Elektronikteknikeren
Manifolden er af rustfrit stål og bilen er en Reliant Scimitar GTE. Jeg er på weekend nu, Jeg tager et billede når jeg kommer hjem
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis