Mønjemaling

Hej allesammen.
Vores kældergulv er malet med rød mønjemaling, som smitter af når man går på det. Kan vi male direkte over med epoxy? Eller skal det slibes fuldstændig væk? Alm gulvmaling skallede af allerede samme dag.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er den gamle type blymønje, skal alt væk før du forsøger med epoxy. Når jeg skriver alt væk, mener jeg ALT væk.

Hvem har dog været så vanvittig at smører mønje på et kældergulv??   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, det er et rigtig godt spørgsmål    Jeg tænkte nok, det var den store tur, der var forude. Øv. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Alt blymønje skal væk , og det skal foregå kontroleret med åndedrætsværn , og en god hygiejne , og støvsugning hele tiden , bly er meget giftig især for børn , det ville nok være en god ide hvis alle fik taget en blodprøve for  at  se hvor meget bly man har i sig . Det var især på skibsværfter at mønje blev brugt som rustbeskyttelse , og der har været flere sager med skibsarbejdere som har  taget mønje med hjem og malet møbler vægge osv , det gjorde beboerne især børn syge .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også