Aftage skærm på lampe

Hej til Jer.
den her lampe sidder i badeværelset i en leje lejlighed
​Vi kan ikke finde ud af hvordan man får skærmen af så røret/pæren kan skiftes. Man vil jo nødig ødelægge noget.
På forhånd tak

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er flere muligheder. En skrue ind i enden så endeskjoldet kommer af. Eller også er endeskjolde fjeder påvirket. Så du skal skubbe lidt til siden på en af dem eller begge. (hold på glasset) Endelig er der den mulighed at det er glasset (plast) der strammer ind omkring sokkel, så skal det hives lidt nedad. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej og tak for svar.
Lampen er i Horsens. Så jeg har ikke selv adgang til den nu. Men sønnen siger at selv om han prøver at rokke rigtig hårdt så er det som om noget holder det fast. Frisk når du siger udad er det så frem mod sig selv eller ud til siderne.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Det ser ud til, at der er en åbning i enden af armaturet. Prøv at stikke en tynd skruetrækket ind og se om ikke låget går af.


fase
hej Fabrin.
Det var osse min første tanke, men når man kigger nærmere på det så troede jeg ikke på at man kunne stikke noget in uden at lave et mærke. Synes virkelig at det er mærkeligt at en lampe er så svær at finde ud af.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Mon ikke viceværten på stedet kender lampen?

Søren O
Der er vist ingen vicevært. men vi nåede osse frem til at han nok må prøve at ringe til udlejer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis