Problem med halogenpærer

Kære forum. Jeg har en lille kattepine som har irriteret mig i længere tid, og som jeg ønsker løst!

Jeg bor i en lille lejlighed, og i mit køkken er der 3 halogenspots over køkkenbordet. Da jeg først flyttede ind for 1 års tid siden var der intet problem med dem, men nu er de begyndt at volde problemer. I starten blinkede de en del og stoppede derefter med at virke, for så at virke næste dag igen. Nu er det værre, og det virker lidt som et lotteri, hvornår de virker eller ej. For det meste lyser de dog slet ikke - man kan blot se en "lille orange glød" i hver af dem.

Jeg har lige skiftet alle pærerne ud over hele linjen, også i m-hætte og over vask (se bonus info), men det gør stadig intet for situationen over køkkenbordet. Lyset virkede i en halv dag derefter (hvilket er mere længere end normalt!), og nu er det ellers det samme igen.

Pærerne er alle 12V/10W og er korrekte.

Jeg tror muligvis transformeren er lidt gammel i det, og den brummer også let når der er tændt, men hvor pærerne ikke lyser.

Hvad er problemet tror i?

Tak på forhånd.

Mvh William, der virkelig laver meget mad, og gerne vil have ordenligt køkkenlys, uden at skulle betale dyre domme for elektrikere. ;)

BONUS INFO: de 3 spots, min m-hætte og 2 halogener over vasken er alle tilsluttet samme kontakt (jeg skal altså tænde for samme kontakt, for at de alle virker).
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tyder på at din transformer er tjenlig til udskiftning. Du skal købe en transformer med en udgangseffekt på 50W svarende til mindst 4A.

fase
Hvis det hjælper er dette et billede af bagsiden på den transformer der er tilsluttet i forvejen.
Jeg vil mene at det er dine lamper der i stykker, disse indbygnings spot på 12v og 10w har det med at blive rigtigt dårlige i fatningen og så opføre de sig som du beskriver.
Jeg har set det mange gange før og fortaget en del udskiftninger af disse spot.
Nogle gange kan man bukke de små ben på pæren en smule så får de bedre fat i den slidte fatning, men oftes holder det ikke i længden.

Jeg plejer at udskifte de nuværende spots til nogle nye led spots inklusiv en ny led driver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis