Solex 26VBN 2

På min  Albin Motor sidder en Solex 26 VBN 2 Karburator.  Jeg kan se at tændrørene er meget fugtige og mørke når jeg har haft motoren i gang. Og motoren går let i stå når jeg øger omdr.                                               Er det tændingen der står forkert eller hvad kan problemet være.                                                                        Håber på hjælp med problemet, jeg vil ikke ud på åben hav før jeg har fået klaret problemet .                               PS. Den karburator jeg har sat på min motor nu , er taget fra en O 22 motor , og det er vel samme motor næsten.  
MVH. Krøgh . 

Krøgh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver: "Den karburator jeg har sat på min motor nu , er taget fra en O 22 motor , og det er vel samme motor næsten". Samme motor som hvilken ? Der findes mange Albin-motortyper.   

Finnband
Dit valg er forståeligt, men der er forskel på karburatorerne for de to motortyper.
O-21´s er en Solex 26 NV-906 og O-22´s er en Solex 26 VBN-2. Jeg kender ikke forskellen.
Det kan sikkert godt lykkes. Måske skal der bare nogle andre dyser i. Du kan sikkert få hjælp ved at spørge her : albinmotor.se

Finnband
Tak for svaret Finnband. Jeg må prøve om nogen kender problemet. Men dysen skulle passe 1,2 .
God weekend :)


Krøgh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis