Gravet antennekabel over - hvad nu

Hej.

Har en forhave på 4 meter fra huset og ud til fortovet. Kommunen har 1 meter fra fortovet og ind, men det er inddraget til min forhave, om så sige. 

Skulle så plante et lille træ 70 cm inde fra fortovet, og så rammer jeg selvfølgelig lige ned i 2 antenne kabler, som løber paralellet med huset. Advarselsbåndet, bestående af et meget tyndt afspærringsbånd, lå lige over kablerne, som lå Ca 30 cm nede.

Min antenneboks står ved det nordøstlige hjørne af grunden. Naboernes bokse står også ude ved fortovet, ved deres boliger.

Jeg kører antenne og har fint signal.

Min nabo (1) kører fibernet, og har fint signal.

Min nabos nabo (2) kører antenne, og har fint signal. Bør han ikke have mistet sit signal, hvis kablet ikke er et gammelt kabel til mit hus?

Min nabo (3) kører fiber og har fint signal.

Hvad stiller man op med et antennekabel, som måske er et gammelt sløjfet kabel, som ikke længere er i brug? Kan i teorien være et kabel, som har været ført ind i vores hus i tidernes morgen, og så er der efterfølgende trukket nyt kabel ind til et nyt rum i huset af en tidligere

SPØRGSMÅL:

- Kan jeg tilgå et kort over placeringer af antennekabler i offentlig vej?

- Er antenneboksene serieforbundne, ligesom stikkontakter er?

- Kan jeg måle om kablet er i brug?

- Kan j/må eg selv fikse det? Hvem ringer jeg ellers til?


Mvh. Christian M
 

Hej. Har en forhave på 4 meter fra huset og ud... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ofte er det kun de husstande, der ønsker fiber, som får det indlagt, når fiber tilbydes i et område. Dem, der ikke får fiber indlagt, kan jo stadig være interesseret i at bibeholde deres antennesignal.
Hej igen.

Gik tilfældigvis op ad vejen og kunne se ved et hus hvor de var igang med at grave indkørslen op, at der lå to længere stykker sort antenne ledninger ved fortovet, som var blevet gravet over.

Det var simpelthen to ledninger magen til dem, som jeg havde gravet over.!

Jeg spurgte så beboer omkring det, og de sagde, at ledningerne var nogle gamle Yousee kabler, som gik ind til huset, men som tidligere var blevet skrottet og ikke længere var i brug. Så de havde ikke gjort yderligere ved det.


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis