Harddisk med indbygget netværk

For år tilbage fandtes lavede Seagate en harddisk som havde indbygget trådløst netværk. Den hed Seagate Wireless plus og var vist på 1 tb og kostede ca. 1000 kr.
Den findes åbenbart ikke mere, men er der nogen som kender en tilsvarende, som er til at betale. Jeg kan se, at Dustin har nogle som ligner i funktion, men til væsentlig dyrere priser.
Da den bare skal bruges bl.a. til at lægge film på til børnene, så de kan se dem under lange ture i bil osv., kunne jeg tænke mig noget lignende men ikke til alt for høje priser.
Gerne som Seagaten med indbygget batteri, så man kunne lade den op hjemmefra og kun ved mange timers brug, havde brug for at tilslutte den til strøm. Den skal kunne tilføres strøm via usb stik.

Kurt B. Andersen
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken skærm skal du bruge at se film på? Jeg tænker på om en SSD disk i et kabinet til ekstern disk kunne bruges. SSD disk bruger mindre strøm og kunne måske forsynes fra skærmen. Hvis skærmen har to USB stik kunne en powerbank forsyne med strøm, hvis bilen ikke har et USB stik. Hvis bilen har cigartænder stik hvor børnene skal være, har thansen en omformer fra 12V til 5V i to USBstik.

fase
Det er 2 børn som skal kunne bruge den samtidig fra hver sin tablet, så kabling er ikke en løsning. Måske er der også en der hopper på fra en tlf, så derfor skal det være netværksbaseret. Har tidligere haft den fra Seagate, men netværksdelen døde desværre.

Kurt B. Andersen
Har du trådløs netværk i bilen?

fase
Kun hvis jeg laver hotspot på tlf - ellers ikke. 

Kurt B. Andersen
Jeg tænker at netop den fuktion er overtaget af "skyen" nu.

altså har du billeder eller film klip du nemt vil dele med din familie/venner børn, så ligger du dem "i Skyen" og derfor er sådan en ekstern harddisk ikke kun i sig selv overflødig, men du er heller ikke fx afhængig af strøm og Dataflow til enheden.

Der er sefølig emner hvor man må have sine egen server/database, men hvis tale om at dele ting som familievideoer og fotos, så er de gratis ting alt rigeligt.
Annonce
man kan få dette produkt fra My Passport Wireless SSD  link
fuerzzz1  - hvis du læser mit spørgsmål ordentligt, vil du formentlig kunne se, at dit svar ikke kan bruges til ret meget. En harddisk som kan lave et privat netværk har intet at gøre med, hvad man kan lagre i skyen.
pml36 - ja den kan vist det jeg efterlyser, men der er prisen godt nok kommet noget op. Jeg mener, at jeg i sin tid gav knap 1000 kr. for den fra Seagate.
Så jeg må nok opgive, for så meget vil jeg ikke give for det, når det er meget begrænset, hvor meget vi bruger den.

Kurt B. Andersen
Er USB nøgler helt udelukket? For ellers kan du også her få meget plads for de samme penge. Men ved godt det ikke helt opfylder dit krav. Men så er du fri for ekstern strøm ;o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU, helt udelukket er det nok ikke, men ikke optimalt, da de heller ikke umiddelbart kan tilsluttes ipad, så der skal købes converter osv. Men en af de muligheder der ses på. Jeg har harddiske, som kan tilsluttes direkte til usb uden strøm, men det kan blive et virvar af ledninger osv. Men noget skal vi nok have fundet på.

Kurt B. Andersen
Tilsyneladende er det ikke en type produkt, som længere findes. Der har nok ikke været salg nok i det.
Den billigste løsning, jeg kan komme på, er at tage en gammel (eller ny) router, og sætte en usb harddisk på. Routere kører typisk 5V eller 12V, så det er ikke så vanskeligt at strømforsyne i bilen. Men super elegant er det ikke.
En anden løsning kunne være en gammel mobiltelefon, hvor der installeres en file share app, så den kan bruges som wifi-hotspot og filserver.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis