Tæring på Danfoss Varmveksler

Hej Alle

Hjæælp, jeg opdagede at der dryppede fra vores varmveksler også tog jeg isoleringen af og fandt dette syn!

Enheden er fra 2012, og vi fik i forrige år (2019) lavet vores vand og varme installation om i forbindelse med nyt vand i huset samt gulvvarme.

Hvad pokker er det sket? Lever sådan en enhed ikke mere end 10 år?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er tydeligt at der er nogle pakninger der ikke er helt tætte. De skal skiftes, og så må vi håbe at det bliver tæt.
Når en fjernvarmeunit leveres, står er i monteringsanvisningen at alle samlinger skal efterspændes. Jeg tror desværre at det er et punkt de fleste “professionelle” springer over.

Søren O
Det kunne tyde på at det er blevet glemt. Hvad er levetiden på enhederne?

På det første billede er der tæring midt for ser det ud til. Der drypper fra det, og har ikke ture pille i det. Hvis det er gennemtæret er enheden så ikke game over!


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
det skulle vel ikke være en danfoss redan akva vita 2 du har for den ligner den mopdel jeg har og har samme problem med gennemtæring.... nej det er ikke en utæt pakning det er gennemtæring min bliver snart skifte men er godt nok noget skuffet over en levetid på max 10 år 
Jeg ringede til Danfoss i dag for at høre ad i forhold til tæring og levetid. Der hvor det ligner at være gennemtæret, er by design. Der er noget membran (i må ikke hænge mig op på det i detaljerne) inde i regulatoren som med tiden går til. Når tæringen viser sig, skal regulatoren skiftes - det er en slid del. Delen har en levetid på 10 år, hvilke passer meget godt. Hullet kan man se på delen ->

Problemet er bare at en ny regulator koster 2/3 af prisen (det varierer, i know).
VVS'eren kommer og skifter hele enheden.


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis