Male Kældervæg med Cempexo

Hej Alle

Jeg er ved at renovere et lille toilet i kælderen 3m2. Der er malet i forvejen med noget jeg ikke ved hvad er? Væggen er mat hvid (fra 69) og smitter ikke af.

Jeg ville gerne male med cempexo for at bibeholde at væggen kan ånde men jeg ved ikke om jeg kan male ovenpå en malet væg?

Jeg ved godt at der nok skulle bruges Silikat eller lign men jeg synes det er lidt dyrt til 3m2

Alternativet er måske en maling med en meget lav glas -Fx en loftsmaling glans 3?

Gode råd modtages gerne
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Loftmaling er nok ikke en god ide,tåler ikke rengøring.Jem og Fix har en billig vægmaling.Det er en god ide,at rengøre væggen med grundrens før du maler.

bh
Tak for svar.
Jeg grundrenser inden rengøringen. Min ide med loftsmalingen var at komme så langt ned i glans da jeg var af den opfattelse at jo lavere glans jo mere diffusionsåben?
Men det er heller ikke sikkert at der er noget problem i at bruge en glans 5 alm vægmaling til projektet (og evt fortynde den lidt?) -Væggene er hvide i forvejen men meget snavsede. 
Det er nok en misforståelse med mathed og diffusionsåbenthed,den matte glans opnås ved at iblande et matteringspulver i malingen.Du får ikke noget ud af at fortynde malingen.

bh
Super -Jeg havde fået det galt fat ift glans og diffusionsåbenhed.

Kaster mig ud i en alm vægmaling glans 5 og håber det kan nøjes med en enkelt gang (da den jo er hvid i forvejen) og ikke render ind i problemer med fugt. 
Altså problemet er at hvis der så er fugt er det et pænt stort arbejde at få malingen af igen.

Men hvis der er tale om indvendige vægge er fugt problemer typisk mindre 

Ask
Der skelnes imellem maling der er organisk og ikke organisk. Den en rådner (plastic, glans 5, loftmaling), den anden gør ikke. Cempexo eller andet cement maling er vejen frem. Jeg ved hvad det vil sige. Har slået over 40 m2 maling af i min kælder pga. plastic maling. Den får sku lige en glans 20 køkkenmaling, den bedste fra jeg og fix, 3 år efter, store sorte plamager.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også