Erstatning for brændt bil.

Jeg bor i et dobbelthus med fælles carport til nabo. Naboens bil gik der brand i og tog hele carport og min bil med. Forsikringen dækker tror man og får også dækket min carport, men får at vide at bilen skal anmeldes til min egen forsikring, hvor jeg kun har ansvar. hvad fanden gør man så.
Jeg bor i et dobbelthus med fælles carport til... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Allan A skrev den 29-06-2021 07:49:43

Måske fuldstændig ubrugelig vinkel - jeg har aldrig haft brug for min forsikring på det her niveau - men hvis problemet er, at bilen brændte ned, fordi der gik ild i garagen, hører det så ikke under husforsikringen? 

 Du har som sådan ret bortset fra at en bil ikke hører under normalt indbo og derfor ikke er omfattet af indbo forsikringen. Derimod vil haveredskaber, værktøj mm sikkert være dækket hvis noget sådan stod i carporten da det brændte. 

Hensan skrev den 29-06-2021 20:42:01

 Du har som sådan ret bortset fra at en bil ikke hører under normalt indbo og derfor ikke er omfattet af indbo forsikringen. Derimod vil haveredskaber, værktøj mm sikkert være dækket hvis noget sådan stod i carporten da det brændte. 

Husforsikring dækker kun alt der er skruet fast. 

larsen56 skrev den 29-06-2021 20:46:

Husforsikring dækker kun alt der er skruet fast. 

 Naturligvis - jeg læste det som indboforsikring hvis der skulle være dækning for indbo. 

Selbo det er surt er jeg ivrigt enig at du ikke kan forvente erstatning for bilen da nabo (ansvarsforsikring) ikke kan siges at have ansvar for branden. 
Jeg ville ha skiftet til kun ansvar på den gamle polo, men pga nye regler for person erstatning en ansvar alene blevet vildt meget dyre så kasko oveni var ikke så meget så jeg valgte at beholde kaskoen. Men ellers er det generelt sådan med biler at hvis den er indregistreret så skal den forsikres for sig selv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Problemet er, at det er et køretøj. I garagen er det ikke dækket af ret mange andre forsikringer, end dets egen. Dog vil nedstyrtemde genstande gå under husforsikring. Jeg fik sprængt en postkasse og fragmenter, ødelagde en bagskærm. Kaskoen var det eneste der dækkede.
Frisk:
Hvis der ikke er tale om grov misligholdelse, så er der ingen erstatning for nedstyrtende genstande via husforsikringen.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis