Jonsered LT2113 havetraktor sætter ud

Hej alle sammen :)

Har et problem med min havetraktor.
Den starter og kører fint i motoren. Men lige så snart jeg kobler klipbordet til, og der kommer belastning på skærerne sætter motor ud. Det føles ligesom om den ikke har kræfter til at trække dem rundt.
Dette sker ligemeget hvor højt græsset er.

Håber nogen kan hjælpe mig.. Mvh Kasper :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kasper. Fandt du en løsning? Jeg har et lignende problem. Min Jonsered 2217a sætter ud efter få minutter og det mærkes som om at motoren bliver overbelastet, når klippebordet har kørt lidt.... har prøvet meget, næste forsøg på løsning bliver at skifte tændspolen.... Go sommer
Jeg ville lige tjekke ventilspillerummet, hvis det er trækkraft den mangler.
Tjek også oliestanden, er o/m begrænseren oliestyret, kan det godt drille, hvis oliestanden ikke er korrekt.
Kan ikke huske hvilke motorer, men nogle har problemer med knastakslen, med noget kompressions aflastning, hvis det sidder fast, går den virkelig dårlig.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej freddy.. nej fandt aldrig problemet. Min løsning var at købe en ny havetraktor 🙄
Så var der også en undskyldning over for konen, så jeg kunne få en traktor med frintklipper 🤓😬
Tak for svar. Ja, en frontklipper står på min ønskeliste ..👍
Har benzinpumpen 3 tilslutninger? Så er den ene en trykslange, som skal være helt tæt. Min pladevibrator havde mistet kraften, da den slange var flækket så den trak falsk luft og derved ikke kunne levere brandstof nok.

Der er ingen benzinpumpe på. Tror jeg har lokaliseret det til tændspole, får en ny i morgen. Tak for interessen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis