Kloak lugt fra bruser efter renovering

Hejsa.

Vi har fået total renoveret vores hus for et par måneder siden.

Vi har i den forbindelse fået lavet en ny trixtank/septitank.

Vi har det problem at det er begyndt at lugte forfærdeligt fra afløbet i den ene bruser konstant, det er som om at vandlåsen bliver suget tom hele tiden.

Vi har 2 badeværelser, og mærkeligt nok så har vi kun problem med det badeværelse som vi bruger hver dag, dvs Vi går i bad derinde dagligt, så det er ikke fordi at det ikke bliver brugt.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der nogen udluftning på systemet? Ligger badeværelset på 1.sal eller har i kælder?
Der er sådan et orange rør der kommer op af jorden, så jeg går ud fra at det er udluftning?

Jeg har for nyligt sat et kulfilter på røret da det lugtede fælt derude, men vi havde også problemet inden jeg satte filter på.

Vi har et lille badeværelse som aldrig bliver brugt til bad, der lugter det en gang imellem fra og så hælder vi vand ned i rusten i bruseren og så stopper det med at lugte.

Jeg kan bare ikke forstå at vores store badeværelse lugter spdan når det bliver brugt hver dag, det lugter virklig meget derinde og spreder sig til hele huset.

Der er unidrain der er installeret hvis det gør nogen forskel

Det hele ligger i srueplam og der er ingen kælder.

Vi har ikke problem med lugt fra nogen af de andre afløb overhovedet, det er kun fra afløbet tip bruserne
Man kunne få en mistanke om, at Unidrainet ikke er tilsluttet en vandlås. Ved du om Unidrainet er tilsluttet kloakken gennem en vandlås?

fase
Det håber jeg da godt nok ikke er tilfældet.

Jeg kontakter vvs firmaet i morgen og høre ad.

Det skal siges at det ikke lugter hele tiden derfra, det hjælper at hælde vand i, men det går maks et døgn så lugter det igen
Når en vandlås suges tom, er problemet ofte, der er lunker på røret, så der er "dobbelt vandlås"eller begyndende stoppet kloak, samt der manglende udluftning, i systemet.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Udluftning tror jeg ikke er problemet, ville det så ikke være lige så slemt på det andet badeværelse?

Der er en vandlås øverst i unidrainen som man kan tage op, der burde vel ikke sidde flere låse længere nede?
Check evt om vandlåsen er fyldt med skidt.

min egen vandlås begynder at lugte på samme måde når den fyldt med skidt. Gætter på det fortrænger vandet… 
Vær sikker på at vandlåsen ikke sidder skævt, på unidrain kan de godt sidde der uden den er gået helt i bund
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis